AKTYWNOŚĆ, SIŁA I ENERGIA
  • FITNESS
  • SIŁOWNIA
  • OPIEKA INSTRUKTORA
  • HALA SPORTOWA
  • ZAJĘCIA GRUPOWE
ZDROWY STYL ŻYCIA
  • OPIEKA LEKARSKA
  • DIETETYK
  • TRENER PERSONALNY

Strefa Cardio

STREFA CARDIO

W naszej strefie Cardio do dyspozycji użytkowników oddane są rowerki stacjonarne, orbitreki (ergometry eliptyczne), ergometry wioślarskie oraz profesjonalna bieżnia marki Precor. Strefa ta przeznaczona jest do treningu cardio, często nazywanego również aerobowym lub wytrzymałościowym. Jest to rodzaj aktywności odbywający się na umiarkowanej intensywności przez stosunkowo długi czas, który wymaga od organizmu użytkowania tlenu. Towarzyszy temu zazwyczaj podniesienie spoczynkowego tempa akcji serca i zwiększenie przepływu krwi. Ćwiczenia aerobowe uzupełniają trening siłowy i pomagają osiągnąć doskonałą sylwetkę.

Intensywność wysiłku i jej wpływ na efekty treningu :

Intensywność w treningu aerobowym ma bardzo duże znaczenie, dlatego że w zależności od wielkości służy nam w różny sposób. Im bardziej intensywny wysiłek, tym zapotrzebowanie organizmu na tlen jest większe. W związku z tym, gdy trening staje się mocno intensywny konieczne staje się włączenie procesów beztlenowych, gdyż organizm nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania organizmu w tlen. Tkanka tłuszczowa potrzebuje tlenu, żeby zostać spalona, dlatego też trening o niskiej i umiarkowanej intensywności oraz długim czasie trwania jest szczególnie polecany dla osób odchudzających się.

Często popełnianym błędem przez niektóre osoby odchudzające się jest ćwiczenie na bardzo wysokim poziomie intensywności, wyższym niż ich poziom wytrenowania, ale za to o krótkim czasie trwania. Efektywność takich ćwiczeń jest bardzo niska, przez co osoby te szybko zniechęcają się do dalszych treningów.

Strefy intensywności treningu:

Tętno maksymalne (Tmax) możemy obliczyć według wzoru: Tmax = 220 – wiek

strefa 1 (50 - 60% Tmax) – trening o niskiej intensywności, służy przede wszystkim poprawie działania układu krążeniowo-oddechowego i zdrowiu,

strefa 2 (60 - 70% TMax) – trening o umiarkowanej intensywności, tzw. strefa spalania tłuszczu (weight loss),

strefa 3 (70 - 80% TMax) – trening w tej strefie poprawia wydolność fizyczną (kondycję),

strefa 4 (80 - 90% Tmax) – trening o wysokiej intensywności, w którym organizm nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania na tlen w efekcie czego włączają się beztlenowe reakcje pozyskiwania energii,

strefa 5 (90 - 100% Tmax) – trening o bardzo wysokiej intensywności, wykonywany w krótkich okresach pracy, poprawia tzw. wytrzymałość tempową.

 

Wyższa Szkoła Gospodarki
ul. Garbary 2 (Budynek "M")
85-229 Bydgoszcz

telefon: 506 624 539
adres email: rewital@byd.pl

© 2018 Rewital | Wyższa Szkoła Gospodarki